Army Action

ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Ο.Υ.Κ – Μ.Υ.Κ

Ο.Υ.Κ.-Μ.Υ.Κ.
ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ
Ποιοι είναι οι φοβεροί ‘’βάτραχοι’’ και πως ξεκίνησαν ιστορικά στην Ελλάδα? 

Ο Ηρόδοτος, ο ιστοριογράφος από την Αλικαρνασσό που ονομάστηκε και πατέρας της Ιστορίας, αναφέρει ότι το 500 π.Χ ο δύτης Σκυλλίας ύστερα από πολλά κατορθώματα του ως βατραχάνθρωπος, συνελήφθη από Πέρσες στρατιώτες οι οποίοι τον επιβίβασαν σε ένα από τα πλοία του στόλου τους με σκοπό να τον χρησιμοποιήσουν εναντίον του Ελληνικού στόλου. Όμως ο Σκυλλίας έμαθε τα σχέδια τους και βούτηξε από το πλοίο στην θάλασσα, έκοψε τα σκοινιά από τις άγκυρες και δημιούργησε μεγάλη σύγχυση στον Περσικό στόλο.Χρησιμοποιώντας ένα κούφιο καλάμι ως αναπνευστήρα κολύμπησε 9 ναυτικά μίλια μέχρι το Αρτεμίσιο και ανέφερε στους Έλληνες τις προθέσεις του εχθρού καθώς και άλλα χρήσιμα στοιχεία. Η Ύδνα (κατά άλλους Κυάνη) εκπληκτική δύτρια και κόρη του Σκυλλία, βοήθησε τον πατέρα της στα έργα του εναντίον των Περσών.

Η ιστορία των ΟΥΚ ξεκινάει το 1953.

Με την ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, δημιουργήθηκε σύμφωνα με τα Αμερικανικά πρότυπα(Underwater Demolition Teams), η πρώτη ομάδα αμφιβίων αναγνωρίσεων με αποστολή την υποστήριξη των πλοίων αποβάσεως του Πολεμικού Ναυτικού.

Μετά από επιλογή συγκροτείται μια ομάδα από 7 Έλληνες, 5 υπαξιωματικούς και 2 αξιωματικούς. Συνολικά από Ιταλία, Τουρκία, Ολλανδία και τις υπόλοιπες χώρες μέλη συγκεντρώθηκαν 156 υποψήφιοι. Τις πρώτες κιόλας ημέρες από τους 7 Έλληνες εγκαταλείπουν οι 4 και την τρίτη ημέρα και ένας ακόμη πέμπτος, συνεχίζουν 2. Από τους 156 που ξεκίνησαν τελείωσαν 20, δεκαεννέα (19) Αμερικανοί και ένας Έλληνας.

Παρόλο αυτά επιστρέφουν όλοι πίσω και στη συνέχεια ανέλαβαν και την οργάνωση της Σχολής Υ/ΚΤ στην Ελλάδα, το 1957 στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Κανελλόπουλος(ΚΕΚΑΝ) υπό τη διοίκηση του Πλοιάρχου Κ. Εγκολφόπουλου για την εγκατάσταση γραφείων εκπαίδευσης, τάξη μαθημάτων, ενδυέτιση εκπαιδευτών και μαθητών, αποθήκη καταδυτικού εξοπλισμού, αποθήκη εκπαιδευτικού υλικού, προμήθεια συσκευών καταδύσεων ανοιχτού και κλειστού κυκλώματος, υλικών κολύμβησης, ελαστικών λέμβων, οπλισμού, εκρηκτικών υλών καθώς επίσης κατασκευάστηκαν 17 τεχνητά εμπόδια κατά μήκος του στίβου μάχης στα πρότυπα των UDT. Με την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων τον Ιούλιο του 1957 άρχισε η λειτουργία της Σχολής Βατραχανθρώπων με την εκπαίδευση του 1ου Σχολείου Υποβρυχίων Καταστροφών και εκπαιδευτές τους Ν. Καρτελιά, Γ. Κανταρέλη, Κ. Τζουάνη και Αξ/κο εκπαίδευσης τον Τραγέα. Η εκπαίδευση του 1ου Σχολείου ΥΚΤ ξεκίνησε στις 31/7/1957 και ολοκληρώθηκε στις 4/12/1957. Αυτοί που άντεξαν την σκληρή εκπαίδευση του 1ου Σχολείου ΥΚΤ ήταν 5 άτομα, οι ναύτες Γ. Γαλημήτης, Γ. Δέδες, Δ. Καλφόπουλος, Α. Μούγιος και Κ. Τσακίνης.

Το 1968 ήταν η χρονιά των μεγάλων αλλαγών, καθώς δημιουργήθηκε η Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (Δ/ΟΥΚ), με έδρα τον Σκαραμαγκά υπό τη διοίκηση του Αντιπλοιάρχου Γ. Στεφανάδη. Έκτοτε τόσο η ίδια η σχολή Υ/ΚΤ όσο και οι ομάδες υποβρυχίων αναγνωρίσεων εντάχθηκαν στη Διοίκηση Ναυτικής Εκπαιδεύσεως (ΔΝΕ). Η μετονομασία της Δ/ΟΥΚ σε ΜΥΚ έγινε το 1969, με παράλληλη αύξηση του αριθμού των επιχειρησιακών ομάδων, των οποίων η τελική μορφή καθορίοστηκε το 1976.

                                               26ο Σχολειο ΟΥΚ

                                                                                                                                                               Διοίκηση Υποβρύχιων Καταστροφών Δ.Υ.Κ.

Η Δ.Υ.Κ αποτελεί αυτόνομη ξεχωριστή μονάδα της Δ.Ν.Ε, καλύπτοντας τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στον τομέα των ειδικών επιχειρήσεων και στην οποία εντάσσονται οι Ομάδες Ανορθόδοξου Πολέμου (ΟΑΠ – O.Y.K 1, 2)  που έχουν αποστολή τη διείσδυση στο εχθρικό έδαφος για συλλογή και μετάδοση πληροφοριών, εκτέλεση δολιοφθορών κτλ, η Ομάδα Αμφίβιων Επιχειρήσεων (ΟΑΕ – Ο.Υ.Κ 3), που έχει αποστολή την προετοιμασία ενός αιγιαλού απόβασης με την εκκαθάρισή του από εμπόδια και την αναγνώρισή του, η  Ομάδα Εξουδετερώσεων Ναρκών (ΟΕΝ – Ο.Υ.Κ 4) που έχει αποστολή την εκκαθάριση θαλασσίων περιοχών από νάρκες, τα Σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου (Σ.Α.Π), τα Υποβρύχια Οχήματα (ΥΠ.ΟΧ), η Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών (Σ.Υ.Κ), και η Βάση Υποβρυχίων Καταστροφών (Β.Υ.Κ) σύμφωνα με την Επιχειρησιακή Σχεδίαση και τις διαταγές ΓΕΕΘΑ και ΑΣ.Αποστολές Δ.Υ.Κ στην ειρήνη1. Eπιτήρηση ακτών. Ασφάλεια θαλασσίων συνόρων. Έρευνα / Σύλληψη λαθρομεταναστών 2. Συμμετοχή σε ειρηνευτικές αποστολές (ΙΡΑΚ, ΑΛΒΑΝΙΑ , ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ, ΣΑΧΑΡΑ, κτλ) 3. Ασφάλεια πολεμικών πλοίων που πλέουν στο εξωτερικό ή σε ευαίσθητες περιοχές Ναυτικών εγκαταστάσεων σε περίοδο κρίσεως .4. Eκτέλεση νηοψιών . 5. Δυνατότητα ανάληψης αντιτρομοκρατικών αποστολών (Counter terrorism)6. Η συμμετοχή σε επιχειρήσεις Ναρκοθηρείας / Ναρκαλιείας


Αναλαμβανόμενα έργα κοινωνικού χαρακτήρα1. Επιδείξεις σε τηλεοπτικούς σταθμούς και εκπροσώπους ξένων κρατών2. Επιδείξεις κατά την διάρκεια Ν. Εβδομάδας.3. Ασφάλεια κωπηλατικών / ιστιοπλοϊκών αγώνων. 4. Ανευρέσεις / διασώσεις πνιγμένων. 5. Συνδρομή σε έργα έναντι θεομηνιών.6. Ασφάλεια υψηλών προσώπων.7. Εξουδετερώσεις ανευρεθέντων εκρηκτικών τυποποιημένων μηχανισμών σε Θαλάσσιες περιοχές.8. Συνδρομή σε καταδυτικές δραστηριότητες αρχαιολόγων.9. Ασφάλεια εμπορικών πλοίων.

Στρατεύσιμοι και Δ.Υ.Κ. σήμερα 

O νόμος  ορίζει ότι για να συμμετάσχει ένας στρατευμένος σε σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών του ΠΝ πρέπει να έχει υπόλοιπο θητείας 12 μήνες. Επομένως από 1/1/2004, με τη μείωση της θητείας σε 12μηνο, κανένας στρατευμένος του ΠΝ δεν μπορεί να συμμετάσχει σε σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών (ΥΚτ). Σε σχολείο ΥΚτ μπορούν πλέον να συμμετάσχουν μόνο ΕΠ.ΟΠ., Ο.Β.Α., μόνιμοι υπαξιωματικοί/αξιωματικοί ΠΝ καθώς και στρατιωτικό προσωπικό άλλων κλάδων των ΕΔ ή Ξένων Κρατών ή προσωπικό των ΣΑ, με περιορισμό στο όριο ηλικίας, όπως καθορίζεται με αποφάσεις του κλάδου ή κράτους τους.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών ασχολείται µε την εκπαίδευση του προσωπικού που προέρχεται από το Πολεµικό Ναυτικό (ΠΝ), τον Ελληνικό Στρατό (ΕΣ) και το Λιµενικό Σώµα (ΛΣ). Τα κυριότερα αντικείμενα εκπαίδευσης που παρέχονται συνίστανται στη χρήση φορητού οπλισµού και τυποποιηµένων εκρηκτικών υλών, σε καταδύσεις µε όλους τους διαθέσιμους τύπους αυτόνοµων καταδυτικών συσκευών, σε υδρογραφήσεις και αναγνωρίσεις ακτών απόβασης, σε τεχνικές εξουδετέρωσης βοµβών-ναρκών, σε τακτικές κίνησης και τρόπους δράσης ανορθόδοξου πολέµου, σε τεχνικές δολιοφθοράς και µεθόδους επιβίωσης, σε εκµάθηση πολεµικών τεχνών και, τέλος, στην αντοχή σε ψυχική και σωµατική κόπωση.Tο Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια και εκπαιδευτικό έργο σχολείο εντός της Δ.Υ.Κ., στο οποίο προσέρχονται τα στελέχη που έχουν περατώσει με επιτυχία τις δοκιμασίες της φάσης προεπιλογής.Οι επιδόσεις που απαιτούνται για τη συμμετοχή στο Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών είναι οι εξής:·  Τρέξιμο 1 μίλι ξηράς (1642 μέτρα) σε λιγότερο από 7 λεπτά·  Κολύμβηση 300 μέτρα σε πισίνα σε λιγότερο από 7 λεπτά·  6 έλξεις στο μονόζυγο·  20 κάμψεις (push ups)·  20 κοιλιακοί·  Κατακόρυφο ανέβασμα σχοινιού 4 μέτρων μόνο με τα χέριαΜέχρι την υιοθέτηση του νέου κανονισμού εκπαίδευσης, το σχολείο είχε διάρκεια περίπου έξι μηνών (περίπου 24 εβδομάδες), ενώ τώρα η διάρκειά του είναι 28 εβδομάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην δημιουργία μίας εισαγωγικής φάσης “ένταξης” διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, ενώ προηγείται ακόμα μια περίοδος προετοιμασίας. Έτσι, ένα μήνα πριν οι υποψήφιοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο σχολείο καλούνται να παρουσιαστούν και – εφόσον περάσουν από ιατρικές εξετάσεις – τους δίνεται ένα πρόγραμμα γυμναστικής καθώς και οδηγίες εκτέλεσής του.Σκοπός όλης αυτής της διαδικασίας είναι η όσον το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων προτού εισέλθουν σε φάση μέγιστης καταπόνησης, αφού σκοπός δεν είναι να “κοπούν” υποψήφιοι αλλά να ελαχιστοποιηθούν οι μικροτραυματισμοί. Μοναδικό κριτήριο για να απορριφθεί κάποιος υποψήφιος είναι να μην επιτυγχάνει τα προβλεπόμενα όρια, ένας έλεγχος που γίνεται τόσο πριν από την έναρξη της φάσης ένταξης, όσο και μετά την ολοκλήρωσή της, οπότε τα όρια αυτά έχουν γίνει πιο αυστηρά.

                                                                           Πύργος -κεκλιμένη 

Στη συνέχεια έρχεται η Β’ Φάση διάρκειας 10 εβδομάδων που είναι σχεδόν αποκλειστικά αφιερωμένη στις καταδύσεις. Παράλληλα με τις καταδύσεις, συνεχίζεται η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, αλλά και η εμβάθυνση στα αντικείμενα της πρώτης φάσης. Η εκπαίδευση είναι πολύ έντονη, και οι μαθητές εκπαιδεύονται κάνοντας μεγάλο αριθμό καταδύσεων µε ‘ατμοσφαιρικά’ και ‘οξυγόνα’». Επίσης έχει γίνει κάποια μετατόπιση εκπαιδευτικών αντικειμένων σε αυτή τη φάση. Οι μαθητές κάνουν πλέον αντικείμενα τα οποία θα έκαναν κατά την εκπαίδευσή τους στις επιχειρησιακές ομάδες όπως π.χ. η κατάδυση µε φόρτο.

Η Γ’ Φάση, διάρκειας 9 εβδομάδων, είναι αφιερωμένη στον ανορθόδοξο πόλεμο, με τα στελέχη να εκπαιδεύονται και να αποκτούν μια βασική ικανότητα στον ανορθόδοξο πόλεμο.  Τα αντικείμενα που διδάσκονται οι μαθητές είναι πολλά και μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται: φορητός οπλισµός, εκρηκτικές ύλες και καταστροφές, τοπογραφία, ναυτιλία, αναρριχήσεις-καταρριχήσεις, επικοινωνίες, κ.λπ.

 Μια άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρος της εκπαίδευσης είναι ότι όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του σχολείου είναι αξιολογούμενα. ∆ηλαδή ο εκπαιδευόμενος για να συνεχίσει πρέπει να επιτύχει στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Επίσης ιδιαίτερη έµφαση δίνεται και στη θεωρητική εκπαίδευση, στο πλαίσιο της οποίας η επίτευξη ποσοστού επιτυχίας 80% στις εξετάσεις είναι αναγκαία για την επιτυχή συνέχιση της εκπαίδευσης. Πλέον δίνεται η ίδια βαρύτητα στην απόδοση των υποψηφίων τόσο στις σωµατικές δοκιμασίες όσο και στα γνωστικά αντικείμενα. Αποτυχία στις θεωρητικές εξετάσεις συνεπάγεται αυτόµατα την αποχώρηση από τη σχολή, ακόµη κι αν ο υποψήφιος έχει πολύ καλές επιδόσεις στις σωµατικές δοκιμασίες.              

Διαβολοβδομάδα

Η συγκεκριμένη περίοδος για τους βατραχανθρώπους ξεπερνάει κάθε όριο φαντασίας, επί 7 ημέρες και νύχτες η δοκιμασία ξεπερνά τις ανθρώπινες αντοχές.Οι άνδρες της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών, έχουν το στρατόπεδό τους στο Σκαραμαγκά.Για να περάσει κάποιος αξιωματικός τη πύλη του δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από θέληση και αποφασιστικότητα.Πολύ σύντομα βέβαια οι υποψήφιοι βατραχάνθρωποι καταλαβαίνουν ότι αυτά από μόνα τους δεν είναι αρκετά για να γίνουν μέλη της πιο επίλεκτης μονάδας των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Η εξάμηνη απάνθρωπη σε πολλές φάσεις της εκπαίδευση-δοκιμασία αποδεικνύεται ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις των περισσοτέρων.Σε κάθε “σχολείο” υποψήφιων ΜΥΚ παρουσιάζονται 100 έως 150 άνδρες.Έξι μήνες μετά στο χώρο όπου γίνεται η αναφορά έχουν απομείνει ένας έως τρεις οι οποίοι και θα πάρουν από τους ανωτέρους τους το “χρίσμα” του βατραχάνθρωπου-φονική μηχανή.Όλοι οι υπόλοιποι πέρασαν και χτύπησαν τη καμπάνα που υπάρχει στον ίδιο χώρο όπου “βαφτίζονται” οι νέοι ΜΥΚάδες,φωνάζοντας “εγκαταλείπω”. Άλλοι επιλέγουν την εγκατάλειψη στα πρώτα 24 ώρα της δοκιμασίας κατανοώντας γρήγορα ότι δεν θ´ αντέξουν.Αρκετοί “σπάνε” στη “διαβολοβδομάδα”. Από το μεσημέρι μιας κάποιας Κυριακής έως το μεσημέρι της επόμενης Παρασκευής οι υποψήφιοι ΜΥΚ …τρέχουν και κολυμπάνε διαρκώς,χωρίς να τους επιτραπεί να κοιμηθούν ούτε ένα δευτερόλεπτο!

                                                                            Βαρκοπορεια
                                                               Κολύμπι και πορεία με κορμό
                                                                 Εκπαίδευση με καπνογόνα

Σχολεία Βασικής Εκπαίδευσης 

1.    Σχολείο Υ/ΚΤ.2.    Σχολείο Αυτοδυτων.3.    Σχολείο Καταδυτικής Ιατρικής .4.    Σχολείο Τυποποιημένων Πυρομαχικών5.    Σχολείο Χειριστών ΥΠΟΧ. (Υποβρύχιων Οχημάτων)6.    Σχολείο Κυβερνητών ΣΑΠ. (Σκαφών Ανορθόδοξου Πολέμου)7.    Σχολείο Εξουδετερώσεων Ναρκων
Με το πέρας της βασικής εκπαίδευσης Υ/ΚΤ και για να ενταχθεί ένας άνδρας Υ/ΚΤ πλήρως στις επιχειρησιακές ομάδες της ΔΥΚ για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των αποστολών είναι απαραίτητο να παρακολουθήσει επιπλέον επιχειρησιακά σχολεία τα οποία εκτελούνται με μέριμνα του γραφείου επιχειρησιακής εκπαίδευσης ΔΥΚ.Ειδικότερα, οι Υποβρύχιοι Καταστροφείς εκπαιδεύονται και στις ακόλουθες εξειδικεύσεις: πτώσεις µε αλεξίπτωτο τόσο στατικού ιµάντα όσο και ελευθέρας στη Σχολή Αλεξιπτωτιστών (ΣΧΑΛ), μεθόδους και τακτικές ανορθόδοξου πολέµου, αιχμαλώτισης και διαφυγής στο ΚΕΑΠ, χειρισµό υποβρυχίων οχημάτων, εξουδετέρωση βοµβών-ναρκών, τυποποιημένων και αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς και κατευθυνόμενων βλημάτων σε σχολεία των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Ολλανδίας, αντιμετώπιση τρομοκρατών σε σχολεία των ΗΠΑ και τέλος, παρακολούθηση του διεθνούς Σχολείου Περιπόλων Μακράς Ακτίνας ∆ράσης στη Γερµανία.